IDMTEC Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας

Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας είναι ένα εργαλείο του Υπουργείου Εργασίας και αναφέρεται στην υποβολή των χρόνων εργασίας του προσωπικού της επιχείρησης στο Πληροφοριακό Σύστημα ΕΡΓΑΝΗ (αφεξής Π.Σ.ΕΡΓΑΝΗ). Κάθε οργανισμός είναι υπεύθυνος και υπόχρεος, για την υποβολή σε πραγματικό χρόνο, των χρόνων εργασίας στο Π.Σ.ΕΡΓΑΝΗ του Υπουργείου Εργασίας.

Αποσπάσματα από αναρτήσεις του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων:

Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας, που τέθηκε σε εφαρμογή με τον νόμο 4808/2021 για την Προστασία της Εργασίας, είναι εγγύηση για την τήρηση του ωραρίου του εργαζομένου, για τις υπερωρίες, για την ορθή εφαρμογή της διευθέτησης του χρόνου εργασίας. Πρόκειται για ένα πρωτοποριακό εργαλείο που επιτρέπει να καταγράφονται με απόλυτη ακρίβεια και σε πραγματικό χρόνο οι ώρες εργασίας όλων των μισθωτών, σύμφωνα με πάγιο αίτημα της ΓΣΕΕ. Είναι ένα μέτρο δικαιοσύνης, που καταπολεμά τα φαινόμενα αδήλωτης και υποδηλωμένης εργασίας και απλήρωτων υπερωριών, καθώς και της εισφοροδιαφυγής, προστατεύοντας τόσο τους εργαζόμενους όσο και τις χιλιάδες επιχειρήσεις, που τηρούν τους κανόνες, από τον αθέμιτο ανταγωνισμό. Μέσω της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, το αναβαθμισμένο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ, ενημερώνεται σε πραγματικό χρόνο για το ωράριο εργασίας των εργαζομένων και χαρακτηρίζει αυτόματα κάθε ώρα εργασίας ως κανονικό ωράριο – υπερεργασία, υπερωρία ή διευθέτηση, όπως επίσης τα διαλείμματα, τα ρεπό, τις άδειες, μεταξύ άλλων. Είναι το πρώτο βήμα μίας σειράς από παρεμβάσεις που θα βελτιώσουν την εργασιακή καθημερινότητα των εργαζόμενων, όπως το δικαίωμα της αποσύνδεσης στην τηλεργασία, οι νέες άδειες που θεσπίστηκαν με το νόμο 4808/2021 για την Προστασία της Εργασίας, οι ρυθμίσεις για τη συμφιλίωση της οικογενειακής με την επαγγελματική ζωή κ.ά. Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας εφαρμόστηκε την 1η Ιουλίου 2022 στο σύνολο των τραπεζών της χώρας και τις επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ με περισσότερους από 250 εργαζόμενους, και σταδιακά, θα επεκταθεί σε όλες τις επιχειρήσεις της χώρας, ανεξαρτήτως μεγέθους και κλάδου δραστηριότητας, αλλάζοντας το εργασιακό τοπίο στην Ελλάδα.

Η ένταξη των επιχειρήσεων και η υλοποίηση της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, ξεκίνησε από την 1η Ιουλίου 2022, σε δύο φάσεις ανάλογα το είδος της επιχείρησης και τον αριθμό του προσωπικού. Πολλά και ουσιαστικά ερωτήματα δυσκόλεψαν τη εφαρμογή, κάτι που μάλλον συνέβαλε σε αλλαγή του τρόπου υλοποίησης με επιχειρήσεις βάσει του κύριου ΚΑΔ δραστηριότητας από τον Δεκέμβριο 2023 (πιθανόν λόγω αντίστοιχης πολιτικής λειτουργίας και αντίστοιχων αναγκών επιχειρήσεων του ίδιου κλάδου). Τι γίνεται με την τηλε-εργασία; Πώς θα δηλώνονται οι εργαζόμενοι οδηγοί που είναι σε εργασία εκτός έδρας; Τα μέλη του θεατρικού θιάσου που ταξιδεύουν για παραστάσεις και οι καλλιτέχνες σε περιοδείες; Πολλά ερωτήματα ακόμα δεν έχουν απάντηση και πολλά σημεία απαιτούν μεγάλη προσαρμοστικότητα. Ήδη από την επίσημη έναρξη της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, μόνο σε επίπεδο προγραμματισμού, εφαρμόστηκαν τέσσερεις αναβαθμίσεις και περισσότερες ακόμα σε επίπεδο λειτουργίας και δήλωσης των στοιχείων εργασίας, φτάνοντας πολύ πρόσφατα στην απολογιστική δήλωση (ενημερωθείτε από τον λογιστή σας).

Η εργατική νομοθεσία και το σχετικό νομικό πλαίσιο, δεν υπάγεται στις αρμοδιότητες της εταιρείας μας και προτείνουμε να συμβουλεύεστε τους αρμόδιους για το προσωπικό της επιχείρησης, τους νομικούς συνεργάτες και τους λογιστές σας. Στην IDMTEC Innovation Technologies είμαστε ωστόσο σε διαρκή ενημέρωση από τους αρμόδιους φορείς και σε θέση να ενημερώνουμε για τα απαραίτητα σε σχέση με τις λύσεις ωρομέτρησης προσωπικού και τα ανακοινωθέντα για την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας.

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΚΑΡΤΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Ο σκοπός όπως αναφέρεται παραπάνω είναι η υποβολή των κινήσεων εργασίας (χρόνων) στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ σε πραγματικό χρόνο. Δεν ορίζεται πουθενά ο τρόπος ταυτοποίησης των εργαζομένων που θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί, ούτε και αυστηρό πλαίσιο ή συγκεκριμένη μέθοδος και εργαλεία/εξοπλισμός. Μπορεί να γίνει χρήση κάρτας, κωδικού, κινητού, QRCode, βιομετρικών δεδομένων, κ.ά. για την ταυτοποίηση των εργαζομένων, ή απλά κάποιος να ταυτοποιεί με οπτική επαφή τον εργαζόμενο και να καταχωρεί την ώρα προσέλευσης/ αποχώρησης σε ένα αρχείο τύπου excel. Μπορεί να υποβάλει τις κινήσεις που έγιναν κάθε 5 λεπτά «με το χέρι» στο Π.Σ.ΕΡΓΑΝΗ, ή να μην ασχοληθεί καθόλου και να αυτοματοποιηθεί η διαδικασία από το εξωτερικό λογιστήριο ή άλλα προγράμματα και εφαρμογές. Σκοπός είναι να υπάρχει «συμφωνία» του ωραρίου εργασίας με τον πραγματικό χρόνο εργασίας και τις δηλωμένες αποκλίσεις (υπερωρίες, κλπ). Κάθε φορέας, έχει όλες τις επιλογές διαθέσιμες και παράλληλα αναλαμβάνει την ευθύνη της ορθής λειτουργίας της επιλογής του.

IDMTEC Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας

ΣΗΜΕΙΑ ΠΡΟΣΟΧΗΣ

Την ευθύνη για την ορθή τήρηση του προγράμματος Κάρτας Εργασίας, την έχει ο εργοδότης/επιχείρηση. Την ευθύνη για το «χτύπημα» κάρτας, την έχει ο εργαζόμενος!

Σοβαρά σημεία προσοχής (ίσως και πολύ σοβαρότερα από τα παραπάνω από ηθική άποψη και ύψους χρηματικού προστίμου) είναι πολλά περισσότερα και ας μην αναφέρονται ή προαπαιτούνται για τη συμμόρφωση με την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας. Να θυμηθούμε παλαιότερες νομοθεσίες, οι όποιες βρίσκουν εφαρμογή και στην Ψηφιακή Κάρτα και αφορούν την προστασία προσωπικών δεδομένων, την ασφάλεια επεξεργασίας και διαχείρισης πληροφοριών, τα όρια πίεσης και υποχρέωσης των εργαζομένων (ηθικά και νομικά), την ευθύνη του οργανισμού έναντι τρίτων (συνεργατών και εργαζομένων) και πολλά άλλα.

Η διασύνδεση και συμμόρφωση της επιχείρησης με το Π.Σ.ΕΡΓΑΝΗ μπορεί να γίνει πολύ εύκολα και γρήγορα (με κάποιους τρόπους). Απαιτείται μεγάλη προσοχή όμως, στο πώς αυτό θα υλοποιηθεί και ποιος έχει την ευθύνη της ορθής (νομικά και ηθικά) λειτουργίας.

Την ευθύνη την έχει ο εργοδότης/επιχείρηση για την υλοποίηση και τη λειτουργία της Ψηφιακής Κάρτας. Η ευθύνη αυτή δεν απαιτεί αλλά «προϋποθέτει» και την κάθε άλλη νομική και ηθική συμμόρφωση για κάθε σχετιζόμενο παράγοντα και λειτουργία με την Ψηφιακή Κάρτα.

Ένα πραγματικό παράδειγμα: μία εταιρεία μπορεί να χρησιμοποιήσει εφαρμογή «γέφυρας» δωρεάν από το Internet, χωρίς όμως να γνωρίζει πώς ακριβώς λειτουργεί και αν τα προσωπικά δεδομένα των εργαζομένων τηρούν τη νομοθεσία περί GDPR ή μεταφέρονται μέσω server σε χώρες εκτός Ε.Ε. που αυτομάτως ακυρώνεται η νομοθεσία περι GDPR (πρόστιμο άνω των 40.000 €).

Για το λόγο αυτό και την ανάληψη ευθύνης, συμβουλευτείτε αρμόδιους επαγγελματίες εμπιστοσύνης σας, που με τη σειρά τους θα αναλάβουν την ευθύνη της εργασίας και πρότασής τους και θα ελευθερωθείτε από πρόσθετα άγχη, ευθύνες και θέματα που δεν είστε υποχρεωμένοι να γνωρίζετε και να αναλάβετε. Ας γίνει η υλοποίηση για την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας, σωστά, οικονομικά και υπεύθυνα.

IDMTEC Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας

ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΩΡΟΜΕΤΡΗΣΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΗΦΙΑΚΗ ΚΑΡΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Υπάρχει μία μεγάλη παρανόηση ως προς την υλοποίηση της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας και αυτή αφορά την υποχρεωτική προμήθεια και χρήση τερματικών ωρομέτρησης προσωπικού και ρολογιών παρουσίας. ΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΩΡΟΜΕΤΡΗΣΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΗΦΙΑΚΗ ΚΑΡΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ. Διατίθενται πολλοί εναλλακτικοί τρόποι για την υποβολή των κινήσεων στο Π.Σ.ΕΡΓΑΝΗ (περιγράφονται ακολούθως) και κάποιοι από αυτούς μπορούν να περιλαμβάνουν και ρολόγια παρουσίας προσωπικού αλλά σε κάθε περίπτωση δεν είναι απαιτούμενος εξοπλισμός για το Π.Σ.ΕΡΓΑΝΗ όπως θα εξηγήσουμε αμέσως.

Υπάρχουν εκατοντάδες εργοστάσια παραγωγής εξοπλισμού ωρομέτρησης και ελέγχου πρόσβασης και άλλες τόσες εταιρείες παραγωγής λογισμικού ωρομέτρησης, διαχείρισης προσωπικού, μισθοδοσίας, ERP και άλλες σχετικές εφαρμογές. Μία άλλη παράμετρος αφορά τη νομοθεσία ως προς τα εργατικά αλλά και την ασφάλεια και προστασία δεδομένων (πχ. GDPR). Πώς θα μπορούσε λοιπόν, κάθε εργοστάσιο κατασκευής σχετικού εξοπλισμού να προσφέρει λύσεις και εξοπλισμό: α) συμβατό με κάθε νομοθεσία και κάθε αντίστοιχο Π.Σ.ΕΡΓΑΝΗ της κάθε χώρας, εντός και εκτός Ε.Ε., β) συμβατό με κάθε πρόγραμμα και εφαρμογή ανά τον κόσμο, γ) εύκολα  προσαρμόσιμο και αναβαθμίσιμό στα δεδομένα και τις ανάγκες κάθε επιχείρησης.

Κάτι τέτοιο ακόμα δεν έχει υλοποιηθεί και αν υλοποιούνταν το κόστος προμήθειας, συντήρησης και υποστήριξης θα ήταν τέτοιο που δεν θα συνέφερε σε καμία περίπτωση την ίδια την προμήθειά του. Για το λόγο αυτό, ο εξοπλισμός ωρομέτρησης προσωπικού κάνει τη δουλειά που πρέπει να κάνει, το κάθε Π.Σ.ΕΡΓΑΝΗ κάνει τη δική του δουλειά και οι εφαρμογές και τα προγράμματα τρίτων τη δική τους δουλειά. Έτσι, δημιουργείται μία δομή, εύκολα παραμετροποιησιμη και προσαρμοσμένη στις εκάστοτε ανάγκες της επιχείρησης, χαμηλότερου κόστους, ευκολότερης υποστήριξης και με την απαραίτητη τεχνογνωσία και εναρμόνιση με την εκάστοτε νομοθεσία (τέτοιες λύσεις περιλαμβάνονται ακολούθως).

Τα συστήματα Ωρομέτρησης Προσωπικού βοηθούν στην καθημερινότητα την επιχείρηση ως λειτουργικά και επαγγελματικά εργαλεία. Επίσης, συμβάλουν στην λειτουργική, διαχειριστική και οικονομική ανάπτυξη της επιχείρησης και του φορέα, καθώς αυτοματοποιούν και επεξεργάζονται την απαραίτητη πληροφορία και προσφέρουν έτοιμα, έγκυρα αποτελέσματα, αυτόματα, μειώνοντας λειτουργικά και διαχειριστικά κόστη, αγορά περαιτέρω εξοπλισμού, γρήγορα και εύκολα για τον αρμόδιο χρήσης, μειώνοντας το άγχος και το χρόνο που απαιτούνταν σε διαφορετικές περιπτώσεις, κ.ά. Μέρος της πληροφορίας που διαχειρίζονται τα συστήματα ωρομέτρησης είναι και οι χρόνοι/κινήσεις εργασίας του προσωπικού (είσοδοι/έξοδοι/διαλείμματα, κλπ). Αυτή η πληροφορία θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και να εξυπηρετήσει την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας.

ΛΥΣΕΙΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΚΑΡΤΑΣ

Μια πληθώρα λύσεων διατίθεται για την υλοποίηση της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας και πολλές ακόμα λύσεις θα δημιουργηθούν στο σύντομο μέλλον. Στόχος για κάθε φορέα είναι η συμμόρφωση και εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, με το ελάχιστο δυνατόν κόστος, καλύπτοντας όλα τα απαραίτητα σημεία προσοχής και ασφάλειας, εξασφαλίζοντας την απλότητα και την ομαλή λειτουργία, αποδεσμευμένος από λύσεις και συμβόλαια υψηλού εργασιακού και οικονομικού κόστους. Η ιδανική λύση δεν είναι για όλους τους φορείς και τις επιχειρήσεις η ίδια και εξαρτάται άμεσα και σε μεγάλο βαθμό από τις ανάγκες, το μέγεθος, από τις υποδομές και τις εκάστοτε απαιτήσεις. Δεν απαιτούνται για κάθε περίπτωση δαπάνες για προμήθεια τερματικών/συσκευών και πολύπλοκων λογισμικών, υπάρχουν και δωρεάν λύσεις για τη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις του Υπουργείου. Από την άλλη πλευρά, με τη χρήση συστημάτων και λύσεων η επιχείρηση μπορεί να εκσυγχρονισθεί και να αναβαθμιστεί λειτουργικά… τι πραγματικά χρειαζόμαστε στην επιχείρηση;

IDMTEC Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας

ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΡΧΕΙΟΥ ΣΤΟ Π.Σ.ΕΡΓΑΝΗ

Μαζικά ή μεμονωμένα για επιλεγμένους εργαζόμενους, αρμόδιος μπορεί να υποβάλει εντός περιορισμένου χρόνου τις κινήσεις των εργαζομένων χειροκίνητα με αρχείο excel, csv, είτε xml. Πρόκειται για λύση που αυξάνει το φόρτο εργασίας και την πιθανότητα λαθών και παραλήψεων. Αναφέρεται απλώς για ενημέρωση, καθώς δεν αφορά τις αυτόματες και σε πραγματικό χρόνο λύσεις. Οργανισμοί ωστόσο με χαμηλό αριθμό ανθρώπινου δυναμικού, ίσως προτιμήσουν αυτή τη λύση.

ΛΥΣΕΙΣ QRCODE ΜΕ ΔΩΡΕΑΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ

Η πιο απλή, άμεση και δωρεάν λύση για τη συμμόρφωση με την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας. Δεν απαιτείται εξοπλισμός και λογισμικά, παρά μόνο ένα tablet ή smartphone για την εγκατάσταση της εφαρμογής. Κάθε εργαζόμενος σκανάρει στο tablet ή smartphone το QRCode και οι κινήσεις καταχωρούνται στo Π.Σ.ΕΡΓΑΝΗ, online και άμεσα. Περισσότερες πληροφορίες στον σύνδεσμο του υπουργείου: https://psifiakikarta.gov.gr/. Ενημερωθείτε από τον λογιστή σας ή/και τον αρμόδιο προσωπικού για τις υποχρεώσεις τήρησης αρχείου, αναφορών, ελέγχου και διαχείρισης.

ΛΥΣΕΙΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ QRCODE ΜΕΣΩ ΠΑΡΟΧΟΥ

Αντίστοιχα με την δωρεάν εφαρμογή του υπουργείου, λειτουργεί και η εφαρμογή των εκάστοτε παρόχων. Έναντι ετήσιας συνδρομής, βάσει του αριθμού των εργαζομένων της επιχείρησης, ο πάροχος προσφέρει μία πλατφόρμα διαχείρισης και συνολικής απεικόνισης των κινήσεων που υποβάλλονται στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ. Οι περισσότερες λύσεις της κατηγορίας αυτής, υλοποιούνται με αναγνώριση του QRCode σε tablet ή smartphone και είναι σχετικά οικονομικές, άμεσης εφαρμογής και πλήρως αναβαθμισμένες και εναρμονισμένες με τις κρατικές απαιτήσεις για την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας.

ΓΕΦΥΡΑ ΜΕ ΤΟ ΕΡΓΑΝΗ ΜΕΣΩ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΡΙΤΩΝ

Επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν εφαρμογές διαχείρισης προσωπικού, μισθοδοσίας, ERP λογισμικά, κλπ, μπορούν να υποβάλλουν τις κινήσεις εργασίας του προσωπικού τους, μέσω των προγραμμάτων αυτών. Ζητήστε από την εταιρεία που συνεργάζεστε να σας δώσει σχετική καθοδήγηση και να σας προτείνει λύσεις. Τα λογισμικά αυτά, μπορούν να “διαβάσουν” τις κινήσεις που απαιτούνται από κάποιο εξωτερικό πρόγραμμα (π.χ. πρόγραμμα από λύσεις ωρομέτρησης προσωπικού, ένα απλό excel αρχείο, κ.ά.) και να τις υποβάλλουν, όπως και όταν πρέπει, στο Π.Σ.ΕΡΓΑΝΗ. Η “γέφυρα” αυτή, υλοποιείται από τις εφαρμογές που προαναφέρθηκαν, ως κεφαλικά, βασικά, αρμόδια προγράμματα. Συστήματα όπως η ωρομέτρηση προσωπικού, απλώς προσφέρουν τις κινήσεις για ανάγνωση από τα βασικά αυτά προγράμματα διαχείρισης και προσωπικού. Οι λύσεις αυτές μπορεί να έχουν μηδενικό ως και πολύ υψηλό κόστος υλοποίησης. Επίσης, μπορούν να υλοποιηθούν με πολλούς εναλλακτικούς τρόπους και συνδυασμό λογισμικών και εξοπλισμού. Υλοποιούνται πάντα με θέληση για συνεργασία μεταξύ των παρελκόμενων επιχειρήσεων, λογισμικών και εξοπλισμού.

ΓΕΦΥΡΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΩΡΟΜΕΤΡΗΣΗΣ ΜΕ ΤΟ Π.Σ.ΕΡΓΑΝΗ ΜΕΣΩ ΠΑΡΟΧΟΥ

Αναμειγνύοντας τις προηγούμενες λύσεις, εφαρμογές ωρομετρησης και παρόχων, ένας συνδυασμός τους δημιουργεί τη  “γέφυρα” μεταξύ κυρίως των συστημάτων ωρομέτρησης προσωπικού αλλά και άλλων αρχείων καταγραφής των κινήσεων εργασίας του προσωπικού και το Π.Σ.ΕΡΓΑΝΗ. Ουσιαστικά, έρχεται η εφαρμογή του παρόχου για να “διαβάζει” τις κινήσεις εργασίας από τα συστήματα ωρομετρησης και να τα υποβάλει στο Π.Σ.ΕΡΓΑΝΗ. Με τις λύσεις αυτές, η ταυτοποίηση των εργαζομένων δεν περιορίζεται στη μέθοδο QRCode μόνο, αλλά στις δυνατότητες των συστημάτων/τερματικών ωρομέτρησης προσωπικού (κάρτα, μπρελόκ, κωδικός πρόσβασης, δακτυλικά αποτυπώματα, αναγνώριση προσώπου, ίριδας, QRCode, smartphone με NFC/BLE και App, κ.ά.). Πρόκειται για οικονομικές λύσεις με ετήσια συνδρομή από τον πάροχο, άμεσης εφαρμογής και πλήρως αναβαθμισμένες και εναρμονισμένες με τις κρατικές απαιτήσεις για την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας. Ταυτόχρονα η χρήση των συστημάτων ωρομέτρησης συμβάλλει ενεργά όχι μόνο στην ψηφιοποίηση των χρόνων/κινήσεων εργασίας αλλά μπορούν να χρησιμοποιηθούν και ευρύτερα σε ένα πλαίσιο διαχείρισης, μηχανοργάνωσης και λειτουργικής ανάπτυξης της επιχείρησης, μειώνοντας παράλληλα τα λειτουργικά κόστη.

ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΩΡΟΜΕΤΡΗΣΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΜΕ ΤΟ ΕΡΓΑΝΗ

Για κάποιες λύσεις του εμπορίου, κάποια λογισμικά υποβάλλουν τις κινήσεις εργασίας στο Π.Σ.ΕΡΓΑΝΗ αυτόματα από το πρόγραμμα ωρομέτρησης προσωπικού, χωρίς την ανάγκη “γέφυρας” με άλλες εφαρμογές τρίτων κατασκευαστών, είτε παρόχων. Απαιτείται μεγάλη προσοχή αναφορικά με την αξιοπιστία, την ασφάλεια και την εναρμόνιση με τη νομοθεσία κάθε χώρας. Είναι αδύνατον όλες οι εταιρείες παραγωγής εξοπλισμού ωρομέτρησης και ελέγχου πρόσβασης, να έχουν έτοιμη διασύνδεση με κάθε αντίστοιχο Π.Σ.ΕΡΓΑΝΗ της κάθε χώρας και κάθε εταιρεία ανά τον κόσμο παροχής λογισμικού διασύνδεσης με το κάθε Π.Σ.ΕΡΓΑΝΗ. Είτε αναπτύσσουν ανά περίπτωση, για την κάθε χώρα, την σχετική λειτουργία διασύνδεσης (θεμιτό και ασφαλές), είτε συνεργάζονται με σωστό τρόπο με τρίτες εταιρείες για την σχετική λειτουργία διασύνδεσης (αμφιλεγόμενη λύση), είτε έρχονται τρίτες εταιρίες από τρίτες χώρες για την σχετική λειτουργία διασύνδεσης (πιθανόν μη ασφαλές και για πολλές χώρες της Ε.Ε. επικίνδυνη επιλογή και αναλύεται παρακάτω).

WEBBASED ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΟ Π.Σ.ΕΡΓΑΝΗ, ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΙΝΗΤΟΥ

Μια νέα λύση διασύνδεσης με το Π.Σ.ΕΡΓΑΝΗ και την ωρομέτρηση του προσωπικού και παράλληλα χωρίς απαίτηση συσκευών/εξοπλισμού! Από τη συνεργασία μας με εταιρεία εξωτερικού, προσφέρεται μια καινοτόμος λύση ωρομέτρησης με τη χρήση εφαρμογής στο κινητό. Ο εργαζόμενος μπορεί να υποβάλει τις κινήσεις/χρόνους εργασίας από οπουδήποτε χωρίς γεωγραφικούς περιορισμούς, σε καθεστώς ελεύθερης εργασίας, τηλε-εργασίας, κλπ. Ουσιαστικά, αντιμετωπίστηκαν οι περιορισμοί τοποθεσίας και η ανάγκη προμήθειας πολλών και υψηλού κόστους συσκευών για την ωρομέτρηση και η λύση αυτή ήρθε να εξυπηρετήσει μόνη της και την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας.

ΑΝΑΠΤΥΞΗ CUSTOM ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΟ Π.Σ.ΕΡΓΑΝΗ

Σε κάθε περίπτωση, αρμόδιος επαγγελματίας, μπορεί να δημιουργήσει μία εφαρμογή που θα λαμβάνει τα απαραίτητα δεδομένα/κινήσεις από κάποιο σχετικό αρχείο, είτε σύστημα ωρομέτρησης προσωπικού και θα τα υποβάλει στο σωστό χρόνο και με τον σωστό τρόπο στο Π.Σ.ΕΡΓΑΝΗ. Το υπουργείο έχει δημοσιεύσει τα απαραίτητα αρχεία και οδηγούς (APIs) για την υλοποίηση τέτοιων Custom εφαρμογών διασύνδεσης. Η λύση αυτή μπορεί να αναπτυχθεί με βάση τις όποιες απαιτήσεις της επιχείρησης για την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας και όχι μόνο. Απαιτείται μία σοβαρή μελέτη και συμφωνία για το αναμενόμενο αποτέλεσμα αυτής της υλοποίησης. Πρόκειται για τρόπο με μεγάλο βαθμό εγκυρότητας, προσαρμογής και ελέγχου καθώς κατασκευάζεται πάνω στις όποιες απαιτήσεις της επιχείρησης. Τέτοιες λύσεις ωστόσο, συνήθως κοστίζουν περισσότερο (εξαρτάται και από τον αρμόδιο υλοποίησης, τις απαιτήσεις και τη συμφωνία στο σύνολο).

ΔΩΡΕΑΝ Η ΧΑΜΗΛΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ONLINE ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ “ΓΕΦΥΡΑΣ” ΤΡΙΤΩΝ

Υπάρχουν πολλές εφαρμογές στο διαδίκτυο με ελάχιστο κόστος, είτε δωρεάν. Οι εφαρμογές αυτές έχουν δημιουργηθεί από απλό ενδιαφέρον είτε με κάποιο σκοπό, από αξιόλογους μεμονωμένους προγραμματιστές μέχρι ευυπόληπτες εταιρείες ανά τον κόσμο. Πολλές από αυτές έπειτα από μελέτη και δοκιμή, μπορούν να αποδειχθούν αξιόπιστες και δεν αποκλείονται ως η καλύτερη δυνατή λύση για κάποιες εταιρείες. Ωστόσο, για τη συμμόρφωση της επιχείρησης θα πρέπει να εξασφαλιστεί η ορθή λειτουργία των εφαρμογών αυτών. Τί γίνεται σε περίπτωση μεταβολής των προδιαγραφών του ΠΣ.ΕΡΓΑΝΗ; Ποιος θα κάνει την υλοποίηση; Ποιος έχει την ευθύνη της ορθής λειτουργίας και διασύνδεσης με το Π.Σ.ΕΡΓΑΝΗ; Πώς γίνεται η διαχείριση των δεδομένων; Διαβάζει κάτι παραπάνω από τον Η/Υ και μήπως υπάρχει κάτι που θα μπορούσε να υπονομεύσει την ασφάλεια των δεδομένων στον Η/Υ; Δωρεάν εφαρμογές διασύνδεσης κάθε τερματικού ωρομέτρησης με το κάθε Π.Σ.ΕΡΓΑΝΗ της κάθε χώρας της Ε.Ε. κυκλοφορούν στο διαδίκτυο από τα μέσα του 2022. Απαιτείται μεγάλη προσοχή στις λύσεις αυτές καθώς επίσης, μπορεί να αποδειχθούν λύσεις υψηλού κόστους και να απαιτηθεί αρκετός χρόνος υλοποίησης, περιορισμοί και νομικές κυρώσεις. Εμπιστευτείτε τους κατάλληλους συμβούλους και συνεργάτες σας, που έχουν την τεχνογνωσία αξιολόγησης των λύσεων αυτών και μπορούν να σας προτείνουν λύσεις αυτής της κατηγορίας, αξιόπιστες και με την απαραίτητη ασφάλεια .

IDMTEC Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας

Όλες οι παραπάνω μπορεί να είναι ιδανικές λύσεις για διαφορετικές επιχειρήσεις και για διαφορετικούς λόγους. Αν μία εταιρεία διαθέτει τερματικά για την ωρομέτρηση του προσωπικού, τέτοιας τεχνολογίας ώστε να επιτρέπεται η χρήση τους για το Π.Σ.ΕΡΓΑΝΗ, τότε μπορεί να χρησιμοποιήσει μία διαθέσιμη «γέφυρα» διασύνδεσης με το ΕΡΓΑΝΗ. Μία επιχείρηση που διακρίνει ευκαιρία ανάπτυξης με την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας και δεν έχει τερματικό ωρομέτρησης, θα μπορούσε να προμηθευτεί τελευταίας τεχνολογίας λύσεις για να καλύψει πολλά περισσότερα από την Ψηφιακή Κάρτα και να αναβαθμιστεί. Μία επιχείρηση με λίγο προσωπικό που υποχρεώνεται στην Κάρτα Εργασίας χωρίς περαιτέρω απαιτήσεις, μπορεί να πορευτεί με δωρεάν, εύκολες και απλές λύσεις (βλ. δωρεάν εφαρμογή του Υπουργείου Εργασίας), αν όμως απαιτεί και ένα βασικό έλεγχο τότε η επιλογή των παρόχων ίσως είναι ιδανική.

Συνοψίζοντας, μελετήσαμε τις παραμέτρους για την λειτουργία της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας και είδαμε κάποια σημεία που επηρεάζεται η επιχείρηση καθώς και τα σημεία προσοχής. Είδαμε, πως υπάρχουν πολλές επιλογές και λύσεις για την υλοποίηση της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας. Η ιδανική λύση σε κάθε περίπτωση διαφέρει και εξαρτάται από τις ανάγκες, τις απαιτήσεις και τις προτεραιότητες της επιχείρησης. Για να υλοποιηθεί και να εφαρμοστεί σωστά η Κάρτα Εργασίας και χωρίς πρόσθετο άγχος και ευθύνες, συμβουλευτείτε τους συνεργάτες που εμπιστεύεστε και προσφέρονται να ασχοληθούν και να συντάξουν την ιδανική για εσάς λύση και δομή! Σκεφτείτε μήπως πέρα από υποχρέωση, προσφέρεται ευκαιρία λειτουργικής και διαχειριστικής ανάπτυξης για την επιχείρηση. Ελπίζουμε το ΚΕαυτό να σας βοήθησε να ξεκαθαρίσει το θέμα αυτό και να σας έδωσε ιδέες και προοπτικές για να επιλέξετε την καλύτερη δυνατή λύση, εξοικονομώντας χρόνο, κόπο και χρήματα και αναγνωρίζοντας πιθανούς κινδύνους και προκλήσεις.

Αν σας άρεσε και σας βοήθησε το παρόν για την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας, θα ήταν πολύ σημαντικό να μας πείτε τη γνώμη σας στον παρακάτω σύνδεσμο: Φόρμα Αξιολόγησης

ΔΗΛΩΣΗ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ

Το παρόν είναι αποτέλεσμα έρευνας και συνεργασίας με άλλους επαγγελματίες, με σκοπό την ενημέρωση αναφορικά με το θέμα που διαπραγματεύεται. Οποιαδήποτε επεξεργασία ή χρήση (ολική ή μέρους αυτού) θα πρέπει να γίνεται μετά από σχετική άδεια της IDMTEC Innovation Technologies, καθώς πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στον συντάκτη αυτού και την IDMTEC Innovation Technologies. Πρόσθετο υλικό, φωτογραφίες, προτεινόμενο περιεχόμενο σε συνδέσμους και παραπομπές, ανήκουν στους αντίστοιχους δημιουργούς.

ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ & ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

Νομοθεσία για την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας: ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 4808/2021: https://ypergasias.gov.gr/wp-content/uploads/2021/09/%CE%BD.-4808-2021-%CE%A6%CE%95%CE%9A-%CE%91-101.pdf

Π.Σ.ΕΡΓΑΝΗ: Ενιαίος οδηγός εφαρμογής και API: https://eservices.yeka.gr/(S(k5at1yaclguiwxrq4jzp30sy))/Announcements.aspx?id=310

Π.Σ.ΕΡΓΑΝΗ: Σύνδεσμος ενημερώσεων και ανακοινώσεων: https://eservices.yeka.gr/(S(rwyoyhvfgapg40bnpidxor5o))/Announcements.aspx

Υπουργείο Εργασίας: Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας στον Τουρισμό και την Εστίαση από 11/09. https://ypergasias.gov.gr/xekina-i-pilotiki-efarmogi-tis-psifiakis-kartas-ergasias-stous-kladous-tis-estiasis-kai-tou-tourismou/

MyErgani ενημερώσεις και εφαρμογή για χρήση QRCode: https://psifiakikarta.gov.gr/

Άρθρα από την IDMTEC Innovation Technologies: https://www.idmtec.gr/enimeroseis/

Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες που μας  βοηθούν να καταλάβουμε ποια τμήματα του ιστότοπου μας σας ενδιαφέρουν περισσότερο.